Author: | A. Klenin | Time limit: | 5 sec | |
Input file: | input.txt | Memory limit: | 64 Mb | |
Output file: | output.txt |
When designing dialog forms for interactive programs, it is important to assign hot-keys (known also as accelerator keys) to each dialog element, so as to facilitate keyboard input.
For better mnemonics, hot-keys are assigned based on the letters of dialog elements' captions, usually favoring letters near the beginning of caption. Manual hot-keys distribution can be tedious and error-prone, as one must be careful not to assign same letter to different elements.
Your program will be given a list of captions. It must assign unique hot-keys to as many captions of possible. Each assigned hot-key must be a letter from the corresponding caption.
For each hot-key, position is the leftmost occurrence of the hot-key letter in the corresponding caption. From all solutions with the same numbers of hot-keys, your program must choose the one with minimal sum of hot-key positions. If there is still more than one optimal solution, output any of them.
Input file contains number of captions N followed by N lines with captions.
Output file must contain N lines with the same captions as in input. In those captions which have hot-key assigned, leftmost occurrence of hot-key letter must be preceded with '&' (ASCII 38).
1 ≤ N ≤ 10, all captions are from 1 to 10 characters in length and consist of small Latin letters.
No. | Input file (input.txt ) |
Output file (output.txt ) |
---|---|---|
1 |
|
|
2 |
|
|
Автор: | C. Пак | Ограничение времени: | 2 сек | |
Входной файл: | input.txt | Ограничение памяти: | 64 Мб | |
Выходной файл: | output.txt |
Пришла осень, каникулы закончились, и Чебурашке снова нужно идти в школу. Он заранее готовился к этому: накупил карандашей, ручек, тетрадей. Среди покупок, кроме обычных тетрадей, были также и двойные, каждая из которых предназначена сразу для двух предметов.
Каждый день Чебурашке нужно брать с собой тетради для всех предметов, которые будут преподаваться в его классе в этот день. Тетради тяжелые, а носить лишний вес в школу не хочется. Поэтому он пытается распределить предметы по тетрадям таким образом, чтобы за неделю переносить наименьший возможный вес. Помогите ему это сделать.
У Чебурашки есть NS одинарных и ND двойных тетрадей. Все одинарные тетради имеют вес WS, а все двойные — вес WD. Чебурашка учится N дней в неделю. Он изучает M предметов, пронумерованных от 1 от M. Вес, который Чебурашке придётся перенести за один день, равен сумме весов всех тетрадей, которые он должен будет взять.
Требуется написать программу, вычисляющую наименьший возможный вес, который Чебурашке придется перенести в сумме за все дни недели.
Во входном файле содержатся числа N M NS ND WS WD. Далее следует расписание, состоящее из N дней. Каждый день описывается одной строкой. В начале строки содержится Ki — число уроков в i-ый день, за которым следует Ki чисел — номера предметов. Все числа во входном файле целые.
0 ≤ N ≤ 6
0 ≤ M ≤ 10
0 ≤ WS, WD ≤ 109
0 ≤ K1 + K2 + … + KN ≤ 15
2 × ND + NS = M
№ | Входной файл (input.txt ) |
Выходной файл (output.txt ) |
---|---|---|
1 |
|
|
2 |
|
|
Author: | B. Vasilyev, A. Klenin | Time limit: | 5 sec | |
Input file: | input.txt | Memory limit: | 4 Mb | |
Output file: | output.txt |
Radio station 'ACM Rock' is broadcasting over the circular area with center in point (x0, y0) and radius R. In order to increase the auditorium, it were suggested to build several relay stations. N locations were selected as candidate sites for relay stations. Relay station placed in i-th location will cover a circular area with center in point (xi, yi) and radius ri, where center lies inside the area covered by the base station, (x0 - xi)2 + (y0 - yi)2 ≤ R2.
Your task is to select a subset of sites for relay stations so that:
No. | Input file (input.txt ) |
Output file (output.txt ) |
---|---|---|
1 |
|
|
Author: | Южно-Уральский открытый командный чемпионат | Time limit: | 5 sec | |
Input file: | input.txt | Memory limit: | 64 Mb | |
Output file: | output.txt |
Divide by Squares is played on a rectangular grid. Some of the squares in the grid are numbered. The objective is to divide the grid into rectangular and square pieces such that each piece contains exactly one number, and that number represents the area of the rectangle (from Wikipedia).
On the pictures you can see a sample of the puzzle and its solution.
You are to write program that solves this puzzle.
No. | Input file (input.txt ) |
Output file (output.txt ) |
---|---|---|
1 |
|
|